>Cherrypicking, ett höjdars jobb!

>

Hejsan svejsan!

I lördags var det dags för extrajobb. Det var inte många som kom in, vilken var kul för mig, för jag blev placerad i en CherryPicker!
Det var Elias andra gång och min första! KUL!Jag i maskinen 🙂

Plockar avokadon i träden, försöker komma in mellan grenar, upp i toppen och så för att plocka all frukt. Kan vara knepigt att komma åt all frukt men man gör allt för att lyckas. Jag knäckte några grenar och en större 😀
HUR kul som helst!
Min och Elias maskin går upp till 6 meter upp.

Det finns 6 pedaler på plattan man står på.1: Du åker höger + framåt
2: Du åker vänster + framåt, om du håller in både 1 & 2 åker du rakt fram.
3: Du hissas ned
4: Du åker höger + framåt.
5: Du åler vänster + framåt, om du håller in både 4 & 5 åker du rakt bak.
6: Du hissas upp.

Det blir som tvärt emot, trampar du på vänster hamnar du höger, plus att du åker antingen framåt eller bakåt samtidigt : D Ni kanske kan förstå om de är lite bökigt och man fastnar lite i grenar och så 🙂
Som tur är blir man van med det och klickar automatiskt medan man ivrigt plockar avokadon.
Vi hoppas på mera CherryPicking!

BYE!

3 thoughts on “>Cherrypicking, ett höjdars jobb!

  1. >Jag kan bara konstatera att det skulle inte vara något jobb för mig, höjdrädd som jag är…..ojojoj. Jag mår illa bara jag tänker på att ni är 6 meter upp i luften. Snälla arbeta lugnt när ni är på sådana höjder, var rädda om er pluppisar!Kram Eva

    Gilla

  2. >Oj vad högt man kan komma med den maskinen. Absolut inget jobb för mig eller morbror Per! Så ta det lugnt i den. Här är det toppenväder. Per jobbar 14-22. Jag och Sara ska till Fors och hälsa på vänner. Kram Kerstin, Per & Sara

    Gilla

Kommentera

