En fullspäckad dag

Började morgonen med att hämta släpvagnen hos morbror min.
Tvättade cykeln jag hämtade hos Farmor igår.
Sedan kom Birgit och hon hade lite kläder jag skulle få, TACK! De var många som va riktigt snygga! For tillsammans med bror till stan för att inhandla slangar och däck till cykeln. Det blev även ett par jeans och kofta på rea, 49:- st.

När vi kom hem från stan började vi dona med mat och ena däcket på cykeln. Det gick inte så bra. Det var som att däcket var för litet, men den skulle ju passa så vi råkade punktera ena innerslangen…

Birgit sa att hon trodde att de hade en större släpvagn än den vi skulle långa så vi planerade att hämta den hos henne vid 15.00, även plocka hem äpplen från hennes träd. Stannade på vägen för att köpa ny innerslang  på Clasohlsson.
När vi kommer dit ser vi släpvagnen och tappar hakan, den har ju samma storlek! Haha! Ögonmått, ni vet!
Vi plockade äpplen i alla fall och sedan for vi hem igen för att äta och börja fixa med däcken igen. Ny var vi tvungen att försöka få ut slangen och även ta bort däcket vi hade trätt på för att jag tyckte vi skulle passa på att byta fälgband i samma veva, så bara att börja om från början. Det tog tid, mormor och Åke kom och åke fick i uppgift att hjälpa till.
YES ett däck är klart! Andra däcket är klart…eller vänta, pyser det? Yes, eller NO, nu måste vi köpa ett nytt till! For denna gång på ÖB och stod länge och funderade vad den tyska texten på slangkartongen betydde… köpte den och hoppades på det bästa.
Åke och mormor hade åkt,  nu skulle vi bara lyckas. Jag, inte på så bra humör efter dessa slangar kämpar med att försöka få på däcket, NU nu skulle det bara gå! Ja, nu fick vi till det!
Monterade på däcken och även min korg som jag hade köpt. Dock gick det inte med sadeln, röret var för smalt… 😦 måste fixa det på något sätt!
Men nu är cykeln Solveig fixad! i morgon ska ni få se bilder på den och varför den heter just Solveig!

For och hälsade på morfar en sväng, när vi sedan kom hem skruvade vi av foten till TV.n för att se om den passade in i Skodans baksäte, se där! DET gick!
Puh!

Nu sitter jag här, funderar över hur jag ska packa i släpvagnen i morogn, och hur jag ska organisera i bilen.
Vad har jag glömt?
Vad borde vi ta med i morgon?
Denna bild tog jag i förrgår eftermiddag.
mysigt ute på kvällarna nu.
Canon 400d

Kommentera

