Sommarlovets härliga dagar

Dags för ett litet inlägg. Skolan har slutat och sista tentan för andra året var skriven redan 4/6 och vi fick reda på resultatet i veckan, jag fick VG. Mycket glad över det beskedet vilket innebär att hela år två är avklarat och till September kan man komma uppladdad och redo för ett nytt år med nya utmaningar utan att ha något släpande. Fantastisk känsla, hela sommaren fylld av vad jag vill göra och massvis med jobb. Jobbet ja, som de andra två somrarna så jobbar jag på pappersbruket. Det går bra och jag har redan fått jobba extra pass utöver det som var skrivet i schemat. På midsommar jobbade jag, fredagen men infann mig i stugan då jag inte jobbade. Jag bakade en midsommartårta, men världens godaste fyllning, jordgubb och rabarber. Den var både syrlig och söt! Vädret var perfekt (även fast jag inte fick ta del av det så mycket). På lördagen gjorde vi en liten utflykt till öppna havet. Det var inte så bra väder men det var kul att gå dit ändå, för vi har ju bara sett stället när det varit bra väder! 🙂 Nu var det fullt med vågor och havsbrisen kändes frisk och dimman låg på. Det planers i att jag, Malin och Elias och ev fler planerar i att åka till Kebne i mitten av Augusti, vi har länge länge planerat detta, snackat om det redan förra hösten! Lite bilder från midsommar! 🙂

 

Kommentera

