Hus

Jag ser hur.
Jag ser fina hus, skruppliga, omålade, öde hus, fallna…
Vissa hus ser så dystra ut. Men när jag tittar på dem, så kan jag ändå
se hur huset kan ha sett ut. Jag ser kärleken som huset en gång i tiden har haft.
Hur huset har fungerat som någons tak över huvudet. 
Tomten och huset har varit ägarens bästa ägodel. 
Dom har lagt ner jobb på huset en gång i tiden.
Pengar och tid har tillbringats på huset.
Någonting händer och huset glöms bort.
Ingen ser kärleken i det längre, det faller och faller.
Ingen vill veta av det.
Men jag, jag ser hur huset en gång betydde något för någon.
Ibland gör det ont.

 

Jobbet som byggnadsinspektör har börjat. 

Kommentera

