Run for your life!

Igår vid tvåtiden fick jag klart att jag skulle springa en sträcka på RunForYourLife.
Funderingen är, hur förbereder man sig bäst på ett lopp som ska springas dagen efter (läs tidig morgon)?
Jag skulle gå och lägga mig tidigt men väntade på samtal från arrangörerna om vart mer exakt jag skulle starta.
Klockan blev nog tio innan jag kunde sova och tre timmar innan hade jag varit på ett styrkepass (smart?)
Mamma som är en klippa, steg upp tidigt och hämtade mig hemma vid 5 för att köra mig till starten och sedan köra mig tillbaka igen efter loppet.
Jag startade 05:28 i Täfteå och sprang till Lakasund vilket är ungefär 13-14km.
Det var mörkt, knappt några lampor tända i husen. Det var jag och filmteamet.

Jag hade det kul!
Det kanske sticker i vissa ögon att jag säger det, att jag hade roligt,
njöt och tyckte det här var livet! Det är dock sant.
Att stiga upp tidigt (riktigt tidigt) och springa längre än milen
känns för mig som en fantastisk upplevelse.
Att jag fick chansen att delta i ett sådant här lopp är för mig bara det, en stor glädje!
Vi springer alla tillsammans, fast inte samtidigt, mot samma mål.

Jag har bara sett mig själv på kort från olika lopp, aldrig sett en video.
Har förut tänkt att jag skulle vilja filma en kort snutt när jag springer för att se på min löpteknik.
Dock har det kännts obekvämt att jag skulle behöva se mig själv springa, rädd för att jag ska se ut som en säck.
Efter att jag nu sett mig själv springa så sträcker jag mig ytterligare några milimetrar då jag
själv tycker att min teknik inte var så tokig som jag föreställt mig.
Nöjd med mina långa snabba löpsteg och hyfsade hållning 🙂

Kommentera

