Lilla Agnes

Min vän från studietiderna i Umeå har fått en liten söt Agnes.

Jag hade precis fått reda på att hon fått enliten flicka när jag var nere i Rättvik på semestern. Jag hade i all tur läst på Facebook några dagar innan resan
om en garnaffär där som de
rekomenderade varmt och jag bokade genast in ett besök.
Jag hittade det här fina och otroligt mjuka bambu garn ”Viking Bamboo”och slog till direkt, i tanke på att sticka till Agnes.

Började att sticka på koftan på min sista semesterdag.
Då skulle vi åka till Sundsvall för att köpa ett jättefint golfset till mig.
Jag hann sticka hela oket på dit och hemresan. Sedan satt jag och stickade
en del hemma och i bilen under andra resor.
Färdeställde armarna när jag var i stugan, stickandes med underbar utsikt och lugnet
runtomkring mig.

Jag hoppas att koftan ska passa henne.
Mönster finns på Ravelry och heter ”Ode to Doris”.

044A8418

044A8407

044A8403044A8413044A8401.JPG044A8405

Kommentera

