Hantverksinspiration del 1: Youtube

Min nyfunna insporation, youtube!
Det är inte bara handarbete jag hittar inspiration om här.
När jag för någon vecka sedan skulle organisera om i mitt
hobbyrum så tittade jag jättemycket på ”Craft room tours” ”Room tours” med mera på
youtube för att samla inspiration. Överöst av massa bra ideer och jag satte igång.
Nu senast har jag tittat en del på handarbets pod-vloggar. Det är alltså poddar fast på video, som bloggar, fast video.
Så Pod-vloggar, kallar jag de.

Roligt att se vilka som pratar, se deras färdiga projekt, pågående projekt, tänkta projekt
mönster, nyinköpta nystan och söta sticktillbehör.
Här nere listar jag några inspirationspod-vloggar som är värda att kika in på.

———————————————————

heysister

Hey Sister Podcast

Det här är två systrar som pod-vloggar tillsammans. Den yngre systern
har precis börjat sticka medan andra systern har handarbetat lite längre.
De är så glada har en god energi! De lade upp första videon för bara två månader
sedan men har hunnit lägga upp några stycken sedan dess och de har massvis med färdiga
projekt samt pågående som de visar upp. Dom har även en Instagram där de heter
Hey sister podcast.

———————————————————

stitched-in-sweden

Stitched in Sweden

En Svensk tjej som Pod-vloggar på Engelska, vad jag förstår så har hon någon
anknytning till USA. Samma här, en söt tjej som berättar om sina pågående och avslutade projekt. Känns som extra roligt att det är Sverige. Syr även och är typ ett proffs på
att sy underkläder. Här hittar ni även hennes blogg.

———————————————————

grocery-girls-podcast

Grocery Girls Podcast

Två störtsköna damer som ”just love it”. Gulligt hur dom förvarar alla projekt i enskilda
sydda påsar. Ger mig idén att också göra så! Slipper allt trassel och
det är lätt att bara ta det projekt om lämpar sig, med sig.
Ja, jag har också många projekt pågående samtidigt.
Får så mycket inspiration från att de vad de andra
använder sig av för mönster.

 ———————————————————

Kommentera

