En klassiker till- men inte min

Lidingöloppet och sista momentet av Daniels Svenska klassiker. Det har varit lite oroligt innan loppet då han har haft problem med ett löparknä. Full fokus på rehab och förebyggande träning, alltså inte så mycket löpträning innan. 20160924_122115

Taggade gick vi till starten. Tråkigt nog startade vi med 1h.20min mellanrum. Jag startade i startgrupp 3 (sponsorer och kändisar sprang i denna grupp) och Daniel i startgrupp 11.
Jag försökte köra på känsla bara, hålla ett tempo jag lände mig bekväm med i början för att inte bli trött för fort. Hade kopplat telefonenappen mot mitt förra Lidingö så varje 5 kilometer fick jag höra hur jag låg till jämtemot den sluttiden. Jag låg bra till redan från start, nästan 8 minuter före föregående tid!

Abborrbacken närmade sig och jag kände mig pigg, även Karin gick bra i år och jag rusade in med stor glädje på en förbättrad tid! I år gick jag in på 2:43:20.

20160924_153507

Salt fulla ansiktet!

I väntan på Daniel fotade jag mig tillsammans med några kändisar. 🙂 20160924_16165620160924_16311520160924_163407

Daniel har gjort det! En svensk klassiker och en jättebra tid! 2:46!!!

Ja skitig blev man, det var så torrt och det rykte upp i ansiktet.

Kommentera

