Fodrade vantar

Daniel lade en beställning på ett par fodrade vantar förra året. Det skulle vara ett kraftigare garn på utsidan och ett mjukt tunnare garn på insidan för att inte vinden skulle blåsa rakt igenom vanten. Jag tänkte att, klart jag grejar det! IMG_20170206_211414_542.jpgUtan något mönster körde jag igång och började med ytterfodret uppifrån fingrarna ner till handleden. När jagnådde handleden så gjorde jag ett varv med avigt för att få en vändning. Bytte till innerfodret och stickade det med mycket jockel. Tillslut, så vart de färdiga! Nog för att det tog tid och jag kände hatkärlek till dessa så är jag jättenöjd med resultatet.

IMG_20170203_142927_576.jpg

 

Kommentera

