Vantarna igen

Jag tänkte att dessa vantar, som jag förvisso blev klar med under januari månad, skulle få vara med som mitt första bidrag till Fredrikas sypepp!
http://fredrikapavinden.com/2015/october/hang-med-pa-sypeppen.html

Det är vantarna som jag stickade till Daniel, de är fodrade och supervarma! Lite bökiga att sticka och tur nog skrev jag inget mönster på dom. Jag kunde tog tänka till och samla tips inför ett nytt försök med fodrade vantar, om det nu blir ett nytt försök!

img_20170203_142927_576img_20170206_211414_542044A4789.JPG

 

4 thoughts on “Vantarna igen

  1. Så fina! 🙂 Hur gjorde du med fodringen? Stickade du två vantar och sydde ihop dem nertill? Eller plockade du upp och stickade en innervante åt andra hållet från yttervanten? Lite svårt att förklara i skrift, men hoppas att du förstår hur jag menar 🙂

    Gilla

    • Tack så mycket! Ja orecis, det är lite svårt att förklara i skrift. Pratar om dom i mitt podavsnitt också några gånger, tror det är i avsnitt 5 och 6 jag pratar mer om dom.
      Jag ska försöka förklara! Jag stickade först yttervanten uppifrån fingrarna ner till handleden, gjorde en vändning där genom att sticka aviga maskor, stickade sedan ett räta varv av det bruna innan jag bytta till den tunnare tråden, ökade maskor för att få rätt storlek då garnet är tunnare. Stickade sedan innerfodret hela vägen upp till fingrarna. Avslutade med att sticka innerfodrets tumme, sedan ytterfodrets tumme.

      Hoppas det gick att förstå något!

      /Anna

      Gilla

Kommentera

