Vänskapsband

KALen har slutat och lika så kvinnoveckan. Som vanligt är det en lärorik och spännande utmaning. Det roliga med att sticka andras mönster är att man får göra saker man själv inte tänkt på.

Den senaste delen står för Vänskap. Jag är så glad att jag har mina vänner runt om mig. Dom kanske inte är många men de jag har håller jag kärt. Det gäller att knyta hårda band med de vänner man känner ger en energi. Jag tror även att det är lika viktigt att ge samma känsla tillbaka, vara den person som ger energi. Tänk att få göra andra människor glada, få andra att må bra. Kanske bara genom att göra små, små saker. Eller bara genom att finnas till. Enkelt med betydelsefullt.

Jag har dock några steg kvar av sockan att sticka! Jag fastnade i själva fotograferingen. roligast är att fota när det är bra ljus och mitt favoritljus är dagsljuset, det naturliga. jag har blixtarna men föredrar ändå det naturliga. Hade en hel del på eftermiddagarna på veckorna så hade inte möjlighet att fota den korta stund efter jobbet som de ändå är ljust.

Lämna en kommentar