The Sweet Escape Shawl

Krokningen av sjalen The Sweet Escape har nått sitt slut och jag är färdig med hela sjalen! Det var roligt att testa kroka igen och jag lär mig så mycket genom att vara med på Lindas KAL.ar.

Först krokades själva rutan i mitten för att sedan kroka ut åt varsitt håll. De delarna som går ut från rutan är ganska lika varandra i dess utseende och teknikmässigt.

Det som har tycker är klurigast med att kroka är att hålla samma krok-fasthet (likhet med stickfasthet). Gjorde om rutan fleeera gånger för att försöka få den så jämn och bra som möjligt.

Det gick ändå ganska snabbt att kroka denna sjal. Vill man testa kroka så ska man inte bli rädd för utmaningen med rutan. Den ser svårare ut än vad det faktiskt är. Sedan är beskrivningarna så bra och de finns bildbeskrivning.

Då nystanet var en boll så passade det perfekt att använda denna garnskål Slapp massa hundhår i arbetet och det rullade ut så lätt. Fick den här fina skålen av Daniels bonusbror och sambo. Så fin och blev så glad över att få en stickrelaterad present! 🙂

Något som var helt otroligt var att garnet gick jämnt ut på pricken. Haha konstig mening men de jag menar är att jag inte fick något restgarn, den stump som ni ser där är de garn som var kvar från nystanet då jag blev klar!

Jag valde att kroka den mindre varianten av sjalen, då jag var rädd för att garnet inte skulle räcka till den bruna rutan (stod i mönstret att det var precis att 50gr räckte och jag vet inte exakt om jag krokar hårt eller löst). Det slutade då med att jag fick 50gr över av både den beiga och gråa färgen.