Socka nummer två till lådan

Som nämnt i tidigare inlägg både HÄR och HÄR så har jag som mål att sticka en låda fylld med 12 sockar, till mig själv! Väldigt rolig KAL samt den första som jag deltar i!
Nu har jag stickat mig mitt andra par sockar.

När jag jobbade i Kramfors så hittade jag detta garn i den garnbutik som då fanns där och tänkte först att jag skulle sticka ett par vantar av garnet. Jag delade upp garnet i två och sedan tog det stopp. Jag började inte sticka vantarna och sedan har garnet (av någon outgrundlig anledning) legat på en fönsterbräda, bakom gardinen (why?). På grund av detta utdragna förfarande så vet jag inte vad det är för garn jag använt.

Tog äntligen tag i garnet och började sticka ett par sockar. Tanken var bara att sticka ett par enkla sockar, så kallade vaniljsockar. Lätt projekt att ha med sig i bilen, sticka på när man pratar med någon eller sitter och tittar på tv. De här sockarna blev faktiskt till under resan ner till Daniels familjefirande i Söderköping. Eller, de blev påbörjade under fredagen i Västerås och blev färdiga i bilen på väg upp. Det går fort när garnet är relativt tjockt!

Tittar man så går det att se att de är motsatta varandra, ränderna randar (heter det så) sig tvärt om mot varandra.

 

044a12200044a12333044a12244