The odd twins

Burr burr.

DSC_0666

Hösten är en mysig period men en ganska svårklädd sådan.
Antingen ser man för påpälsad ut eller så fryser man.
Eller så är de för varmt. Eller kallt.
Klurigt det där, vintern är enklare. Då klär man sig varmt och det blir alltid bra.
Jag förbereder mig för vintern.

  odd twins 3

Stickar just nu ett par sockar i ett garn jag köpte då jag var i Riga (Januari 2012).
Det är 100% ull och det kommer att värma gott i vinter.

odd twins 4

Jag kör så klart med tå-upp-metoden på rundstickor.
Eftersom jag kör på ett garn tar jag trådstupmen innifrån och den utifrån.
Täntke göra sockarna likadana men då behövde jag ta bort så mycket garn från
ena sidan. Eftersom den inte melerar jätte fort så blir de mycket att i så fall ta bort.

Började på tåget i måndags och har stickat under resorna.

Sockar odd twins 1