Studiecirkel

Det kanske låter lustigt, men det är sant.
Jag har smittat av mitt handarbete till mina arbetskamrater som också pendlar med tåget.
Nu sitter vi, alla tre, och handarbetar. Det är så kul.

En arbetskamrat på jobbet sa igår,
”Ja men ni borde ju starta en studiecirkel, ni ses ju
varje dag och handarbetar tillsammans”.
Jenny och jag googlade studiecirkel och klickade in på första bästa sökresultat.
Fyllde i formuläret och skickade in.
Sprang runt till arbetskamraterna och säger, ni
kalla oss för ”Stick- och virkpendlarna”.
Då fick vi reda på att det visst finns många olika ställen som man kan
söka om att starta studiecirkel.
Oops. Men jag tror ändå att vi klickade in påen som var smidig och bra.

Så nu är det bara att fortsätta att handarbeta i samma takt som innan 🙂

IMG_20141014_080917

Mobilbild